Radio
-
Pop, Dance, Rock, Hits
-
Dance, Pop, Hits
-
Pop, R'n'B, Disco, Retro
-
EuroDance, Electronic, Pop
toate undele
|
Cafeaua te scapă de depresie
7 ianuarie 2012 12:58
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Harvard susţin că femeile care beau cafea prezintă un risc de cinci ori mai mic de a se confrunta cu stări de depresie. Ei se bazează pe o cercetare, realizată pe un eşantion de 51.000 de femei, monitorizate pe o perioadă de zece ani, în urma căreia s-a demonstrat că voluntarele care au băut zilnic cel puţin patru ceşti de cafea au prezentat un risc cu 20% mai scăzut de a suferi de depresie, informează Daily Mail. În cazul femeilor care beau două sau trei ceşti de cafea pe zi, predispoziţia spre stările de anxietate a fost redusă cu 15%.
Rezultatele studiului sunt valabile şi pentru bărbaţi. Potrivit concluziilor cercetării, publicate în Journal of American Medicine Association, substanţa activă din cafea, respectiv cofeina, acţionează asupra organismului precum medicamentele antidepresive, care au rolul de a suprima hormonii stresului, precum serotonina. Oamenii de ştiinţă menţionează că această băutură oferă organismului o stare de bine şi energie.
Efectele cafelei au fost analizate prin comparaţie cu alte modalităţi de prevenire a depresiei, precum consumul de ceai negru, alcool sau ciocolată ori practicarea unui sport. S-a constat că efectele cafelei sunt cele mai puternice.
Specialiştii precizează că acest studiu aduce noi dovezi în favoarea efectului pozitiv al cofeinei. Cercetările anterioare au arătat că persoanele care consumă cafea prezintă un risc mai mic de a se sinucide comparativ cu populaţia generală.
«Acest lucru confirmă ceea ce ştiam despre efectul cofeinei asupra creierului: aceasta blochează adenosina, fapt ce are un efect similar cu creşterea cantităţii de dopamină din creier. Devine din ce în ce mai clar că zonele bogate din creier în dopamină au un rol mai important în prevenirea depresiei decât se credea până acum. Dovezile sunt tot mai clare un consum moderat de cafea nu afectează sănătatea umană», a menţionat prof Bertil Fredholm, de la Institutul Karolinska din Suedia.
Trimite amicului Comentarii
0
+add
↓show ↑hideComm
La moment nu sunt comentarii.
Cititi in continuare...
13 mai 2012 20:35
Schimbarea anotimpului solicită organismul, aşa că aveţi grijă să-l alimentaţi cu vitamine. Iată care sunt cele mai importante.
13 mai 2012 20:34
Nu vom avea nevoie de donatori
7 mai 2012 21:55
Adolescenţii iubesc băuturile energizante, dar acestea sunt periculoase pentru sănătatea dinţilor.
7 mai 2012 21:53
Problema excesului de greutate afectează mulţi oameni...
30 aprilie 2012 16:19
Aceste fructe parfumate şi dulci sunt "reţeta" cea mai simplă pentru o siluetă de invidiat şi o piele fermă, fără celulită.
30 aprilie 2012 16:17
Pentru a ne proteja creierul de efectele îmbătrânirii, s-ar putea să fie nevoie să ne sporim masa musculară.
|
Horoscop
Capricorn
Peşti
Varsator
Doresti sa pui conditii si este posibil ca solicitarea unei cresteri salariale sa fie urmatorul pas pentru tine. Astazi ai putea sa iti revizuiesti CV-ul si sa adaugi noua experienta si noile aptitudini.Relatia ta din dragoste a trecut prin niste schimbari pozitive si va continua sa se intareasca atat timp cat amandoi sunteti sinceri. Foloseste-ti energia intr-un mod care sa fie in interesul tau si pentru a pastra o senzatie de echilibru.
toate constelaţii
|